Mindfulness Workshop Maj 2019

Forkæl dig selv, find ro og balance

Trænger du til en pause fra hverdagens travlhed? Så tilbyder vi en mindfulness workshop lørdag d. 25 maj kl. 9.30-12.30, hvor du kan komme og snuse til mindfulness.

Der vil være grundlæggende info, teori og øvelser. Holdet kommer til at have maks. 8 deltagere, så der kan være bedst opmærksomhed til den enkelte deltager. Du kan forvente et roligt miljø med høj faglighed og godt humør.

Medbring gerne egen Yogamåtte, tæppe, pude eller lignende hvis du ønsker, ellers har vi også udstyret.

Vi sørger for kaffe, the, frugt og nødder.

Er du nysgerrig på at opdage din automatpilot og selv styre hvad du vil have opmærksomhed på i dit liv, så meld dig til :) 

Workshoppen koster 300kr og varer 3 timer, dvs. 100,- pr time.

Tilmelding sker via mail på marion@re-charge.nu senest d. 20 maj.

Har du nogen spørgsmål, så skriv en mail til marion@re-charge.nu eller ring på tlf 7199 4909

Betalingen kan ske via mobilepay 7199 4909 eller bankoverførsel senest d. 20 maj.

Meld gerne afbud eller informer omkring forsinkelse på tlf 7199 4909 (ring eller sms) eller på mail marion@re-charge.nu ....ellers bekymrer vi os for dig.

 


Sted:
 Esbjergvej 84 i 6000 Kolding på 1. sal - der er trapper, desværre ingen elevator.

Tidspunkt: 9.30-12.30

Underviseren er Marion Sullmann

 

 

Her kan du læse lidt om, hvad mindfulness er og hvilken effekt det har:

Mindfulness-meditation træner en måde at skærpe og fastholde opmærksomhed på nuet og være med det, der er. Deltagerne opøver evnen til at fokusere, være nærværende og  opmærksom på åndedrættet, kroppens enkelte dele og sindet.

Mindfulness-begrebet stammer fra buddhismen og yogaen og har især fundet vej til Vesten i forbindelse med håndtering og behandling af stress.

Når der arbejdes med eget eller andres sind og hjerne, for at skabe overskud, opmærksomhed, ro og forandring, er det altafgørende, at vi ved, hvad vi gør og hvorfor det virker.

Vores uddannelse forklarer Mindfulness rationelt. Vi videreformidler den nødvendige teori til at forstå, hvad Mindfulness egentligt er for en størrelse, og hvilke processer i hjernen den påvirker positivt.

Vi tager afsæt i kognitiv adfærdsterapi, som er den terapiform, der er evidensmæssigt bedst undersøgt. Mindfulnessøvelser har betydning for processer i hjernen.

Flere empiriske studier viser, at Mindfulness kan lindre stress, sænke blodtryk, mindske kroniske smerter og forbedre søvn – for bare at nævne nogle få.

En dansk forskergruppe ved Copenhagen Trial Unit på Rigshospitalet har ved at analysere bl.a. hjernescanninger og målinger af hjerneaktivitet fundet frem til, at Mindfulness har en indvirkning på øvedes hjerner. De konkluderede bl.a., at hjerneaktiviteten i de områder der håndterer vores følelser falder til ro i takt med, at der kommer kontrol over tankemylderet. Mennesker, der har psykiske udfordringer i form af f.eks. stress eller depression, kan genvinde kontrollen over deres følelsesliv via tankerne. Følelserne vil stadig være der, men de vil være lettere at håndtere. Undersøgelsen viser altså, at mennesker der har brugt Mindfulness i længere tid ser ud til at få et mere stabilt følelsesliv.