Nyt tirsdagshold starter 1 oktober

Nyt 8 ugers Mindfulness-hold med opstart 1 oktober 2019

Jeg udbyder:

TIRSDAGS- 8 ugers kognitivbaseret mindfulnessforløb 

Datoerne er:

Tirsdag den 1, 8, 22 + 29 oktober (ingen undervisning i uge 42 pga efterårsferien) & 5, 12, 19, 26 november     

Tilmeld dig via sms 7199 4909 eller på mail marion.terapi@gmail.com               

Tidspunkt: 18.30-20.30

Sted: Esbjergvej 84 i 6000 Kolding på 1. sal - der er trapper, desværre ingen elevator.

PRIS: 1600 kr

Undervisningsindhold: Teoretisk oplag omkring bl.a. mindfulness, kognitiv adfærdsteori, positiv psykologi, samt diverse mindfulnessøvelser, lidt yoga mm.

Efter hver undervisning får kursisterne tilsendt noter vedr undervisningens tema, samt modtager meditationerne på lydfil.

Marion Sullmann er underviseren.

Praktiske oplysninger:

Har du en yogamåtte, et tæppe, pude, så ta´ det gerne med ellers har vi selvfølgelig også udstyret :) 

Vi sørger for vand/kaffe/the, lidt frugt, nødder... samt for hyggelige omgivelser, god energi og høj faglighed :) 

Er du nysgerrig på at opdage din automatpilot og selv styre hvad du vil have opmærksomhed på i dit liv, så meld dig til :) 

...og du skal være klar til at træne hver dag, sådan at mindfulness integreres i dit liv - en god investering :)

Hele forløbet bliver til 16 timer og prisen er 1600 KR i alt - det svarer til 100 Kr. pr time :) 

Holdet oprettes ved minimum 4 tilmeldinger.

Betalingen kan ske via mobilepay 7199 4909 eller bankoverførsel senest den 30 september.

Meld gerne afbud eller informer omkring forsinkelse på tlf 7199 4909 (ring eller sms) eller på mail marion.terapi@gmail.com ....ellers bekymrer vi os for dig.

             

Her kan du læse lidt om, hvad mindfulness er og hvilken effekt det har:

Mindfulness-meditation træner en måde at skærpe og fastholde opmærksomhed på nuet og være med det, der er. Deltagerne opøver evnen til at fokusere, være nærværende og  opmærksom på åndedrættet, kroppens enkelte dele og sindet.

Mindfulness-begrebet stammer fra buddhismen og yogaen og har især fundet vej til Vesten i forbindelse med håndtering og behandling af stress.

Når der arbejdes med eget eller andres sind og hjerne, for at skabe overskud, opmærksomhed, ro og forandring, er det altafgørende, at vi ved, hvad vi gør og hvorfor det virker.

Vores uddannelse forklarer Mindfulness rationelt. Vi videreformidler den nødvendige teori til at forstå, hvad Mindfulness egentligt er for en størrelse, og hvilke processer i hjernen den påvirker positivt.

Vi tager afsæt i kognitiv adfærdsterapi, som er den terapiform, der er evidensmæssigt bedst undersøgt. Mindfulnessøvelser har betydning for processer i hjernen.

Flere empiriske studier viser, at Mindfulness kan lindre stress, sænke blodtryk, mindske kroniske smerter og forbedre søvn – for bare at nævne nogle få.

En dansk forskergruppe ved Copenhagen Trial Unit på Rigshospitalet har ved at analysere bl.a. hjernescanninger og målinger af hjerneaktivitet fundet frem til, at Mindfulness har en indvirkning på øvedes hjerner. De konkluderede bl.a., at hjerneaktiviteten i de områder der håndterer vores følelser falder til ro i takt med, at der kommer kontrol over tankemylderet. Mennesker, der har psykiske udfordringer i form af f.eks. stress eller depression, kan genvinde kontrollen over deres følelsesliv via tankerne. Følelserne vil stadig være der, men de vil være lettere at håndtere. Undersøgelsen viser altså, at mennesker der har brugt Mindfulness i længere tid ser ud til at få et mere stabilt følelsesliv.